חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם טיפולי PRP הם התשובה לבעיות נשירת השיער שלך

תוכן עניינים

נשירת השיער – איך זה מתחיל?

השיער שלנו הוא דבר חיוני בחיינו וסביר להניח שכל אחד מאיתנו שומר עליו, דואג לו ומספר אותו. אולם, אצל חלקנו עלולה לצוץ נשירה של השיער וכבר באותו הרגע נרצה למצוא דרכים למנוע זאת. 

אצל רוב האנשים מתפתחת נטייה לסבול מנשירת שיער ככל שהם מתבגרים אך התופעה עלולה לצוץ גם בגילאים צעירים יחסית כמו סוף שנות ה-20 ושנות ה-30 לחיים. כשמדובר בהקרחה, אין העניין דווקא מזוהה בהכרח עם גברים, גם נשים עלולות סובלות מבעיות של נשירת שיער ואף הקרחה.

איך ניתן למנוע נשירת שיער?

השאלה המתבקשת ביותר היא איך למנוע נשירת שיער, ולכך יש מספר פתרונות, חלקם טובים ומומלצים יותר וחלקם.. תרופות סבתא אתם יודעים…

מינוקסידיל – תרופה הפועלת על מנגנון של הרחבת כלי דם, וכך משפרת את נשיאת החמצן לזקיקים, מעבה ומחזקת את שורשי השיערה. ישנן אפשרויות תרופתיות נוספות, כמו למשל הזרקת קורטיזון (סטרואידים), לסוגים מסויימים של אלופסיה וכו׳.

פרופסיה – תרופה שמנגנון הפעולה שלה היא בעיקר עיכוב המרכיב הגנטי שמסייעת לרבים לענות על השאלה איך למנוע נשירת שיער. פרופסיה למעשה פועלת כחסם המוכר כ״הורמון ההתקרחות הגברית״. התרופה הוכחה כבעלת יעילות כפולה בהשוואה למינוקסידיל (מבין המטופלים המתאימים לשימוש בתרופה).

טיפולי לייזר – מדובר בטיפולים שמבוססים על הקרנת פוטונים בעצמה נמוכה ישירות על עור הקרקפת. התאוריה מאחוריה טוענת שהם מעוררים את זקיקי השערות לצמוח. מבחינת בטיחות השיטה אין סיבה לדאגה, ומבחינת היעילות אחוזי ההצלחה דווקא יחסית נמוכים. 

תרופות סבתא למניעת נשירת שיער – ישנן תרופות סבתא מסוימות שבהן יש שימוש במריחת דבש על הראש, ביצים, אלוורה, שמן זית, חלב קוקוס וצמחי תבלין שונים. חלק מהדברים הללו חסרי כל ביסוס אך בחלק יש חומרים בעלי תכונות שיכולות להשפיע מעט. עם זאת, חשוב לציין כי עד כה היעילות שלהם הוכחה בעיקר בהזנת השיער.

מהם טיפולי PRP למניעת נשירת שיער?

טיפולי PRP אלו הם טיפולים המאיצים תהליכי החלמה טבעיים ונועדו לסייע במילוי שפתיים, טיפול באין אונות ופותרת את הסוגייה באיך למנוע נשירת שיער. התהליך עבור השיער מתבצע באמצעות הזרקת טסיות דם המכילות גורמי גדילה שמעודדים את התחדשות הרקמות. למעשה, מדובר בהזרקת חלבונים הקיימים בדם. הטיפול נחשב יעיל למדי ומחזיק לתקופה ארוכה.

אהבתם? מוזמנים לשתף >>

היי, איך כיף שהגעתם לפה!

אם אהבתם את התוכן ובא לכם לשתף אותו, הנה מספר קיצורי דרך לרשתות החברתיות שלכם :)

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותישארו מעודכנים בכל התוכן החדש שעולה לאתר.. אנחנו לא חופרים, מבטיחים!

דילוג לתוכן