חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מתמודדים נכון עם אקנה?

תוכן עניינים

מהו אקנה?

אקנה הוא אחד ממצבי העור השכיחים ביותר שיש והוא מורכב מפצעונים, שהם בדרך כלל בועות שחורות, לבנות וציסטות, אשר לרוב התלוו אליהם אדמומיות וכאב. למרות שהוא מכונה גם פצע בגרות, הוא פוגע גם באנשים רבים בבגרותם אשר ממשיכים לחוות התפרצויות, כאשר ייתכן שגם מסיבות גנטיות. בנוסף לתסמינים אלו, אקנה גורם לעיתים גם למצוקה רגשית עבור רבים והוא עלול להשפיע בצורה חמורה על איכות החיים. מחקרים מצאו כי הופעתו השפיעה על יותר מ-50% מהאנשים על בריאות הנפש.

מה גורם לאקנה?

לרוב זה נגרם בשל סיבה אחת או יותר, כאשר סה"כ ישנן ארבע אפשרויות. לכן, טיפול בו מצריך התייחסות לכל אחת מהאופציות, שהן: 

נקבוביות סתומות
העור שלנו מתחדש תמיד, אך לעיתים תאי העור סביב הנקבוביות מתחלקים מהר מדי ועלולים לגרום לסתימתן.

ייצור יתר של שומן (חלב)
בלוטות השומן בעור חיוניות בכדי לשמור על לחות העור ולהעניק "ציפוי" המגן על שכבת העור החיצונית. עם זאת, ייצור יתר של שומן גורם לאקנה להופיע. 

עודף בכמות החיידקים
העור שלנו מארח בדרך כלל מיליוני בקטריות, אך נקבוביות סתומות ועור שמנוני יוצרים את הסביבה המושלמת לעודף בכמות החיידקים "הרעים" שמשפיעים על הופעת האקנה.

דלקת
אחד מהתרחישים הקודמים, כגון נקבוביות סתומות, עור שומני, ועודף בכמות החיידקים "הרעים" מובילים לתגובה דלקתית המלווה לעיתים באדמומיות וכאב ומשפיעה ישירות על העור שלנו.

אז כיצד מטפלים באקנה?

דרכי הטיפול משתנות מאדם לאדם, ותלויות בחומרת האקנה. בשל הסיבות התת-עוריות שנמצאו כגורם, קשה עד כמעט בלתי אפשרי לזהות ישר מה הוביל לאקנה. בשל כך, מומלץ לרכוש קרם או תכשירים המיועדים לכך שמצמצמים את ייצור השומן העורי ובולמים את האקנה. בנוסף, גם תרופות אנטי בקטריאליות יכולות לסייע במידה ונוצרה דלקת בעור. 

טיפים כיצד ניתן למנוע מראש את הופעת האקנה

למרות שלחלקנו זה נראה לעיתים בלתי ניתן לעצירה, יש דרכים בהם ניתן למנוע מבעוד מועד את הופעת הגורמים שציינו קודם להופעת האקנה. רוצים לדעת איך? התייעצו עם המומחים בתחום!

אם גם אתם סובלים מאקנה, אנחנו בקמדיס מזמינים אתכם לקבל ייעוץ חינם מהמומחים שלנו. אנו מתמחים בפתרונות לבעיות של אקנה ואקזמות אחרות, עור אדמומי או יבש, קרקפת יבשה, בעיות עור, גרד, פסוריאסיז ועוד. מלאו את הפרטים הבאים לייצירת קשר עם קמדיס:

אהבתם? מוזמנים לשתף >>

היי, איך כיף שהגעתם לפה!

אם אהבתם את התוכן ובא לכם לשתף אותו, הנה מספר קיצורי דרך לרשתות החברתיות שלכם :)

הצטרפו לניוזלטר שלנו ותישארו מעודכנים בכל התוכן החדש שעולה לאתר.. אנחנו לא חופרים, מבטיחים!

דילוג לתוכן